Lukt het betalen van de bestelling niet?
Het komt wel eens voor dat de hele bestelling is ingevoerd, de benodigde adresgegevens zijn ingetypt en... dan komt er bij het punt van betaling een error in beeld. Erg vervelend!
Heb je bijvoorbeeld een foutmelding in beeld op het moment dat je je bank moet selecteren? Lees hieronder what to do.
Ik kan niet betalen
Kom je bij het kiezen van jouw bank in het betaalgedeelte niet verder?
Gelukkig komt het zeer zelden voor, maar die ene keer is het al vervelend genoeg: het ondervinden van problemen bij het afronden van de bestelling. De oorzaak kan diverse redenen hebben:
1. Een kortstondige storing bij de bank, Payment Provider, Webhoster, en...
Bij het plaatsen van een online bestelling worden er ongemerkt veel elementen in werking gezet: de internetverbinding met jouw bank, onze bank, onze Payment Provider, je internet provider of telecom provider, software op je computer bijvoorbeeld je browser of banksoftware, onze webhost, en meer...
Het kan zijn dat er ergens in één van deze schakels die nodig zijn bij het internetten en/of betalen via internet net even een kortstondige hickup had. Net op het moment dat je je bestelling wilde afronden kan er een kortdurende storing waardoor het niet gelukt is om je bestelling af te ronden.
Wat te doen?
ADVIES: Het is vervelend als je je bestelling niet soepel en snel kunt afronden. Het beste advies dat je we in dit stadium kunnen geven is om het even opnieuw te proberen.
ALTERNATIEF: We beseffen dat het vervelend is om de order opnieuw in te voeren. Een alternatief is om je bestelling naar ons te emailen. In dat geval emailen we je een ProForma faktuur welke je vooraf kunt betalen. Het verwerken en verzenden van je bestelling loopt dan uiteraard wel wat vertraging op omdat je handmatig over moet maken en wij handmatig moeten controleren of de betaling ontvangen is. Je kan dus ook via deze weg je bestelling plaatsen. Na ontvangst van betaling verzenden wij dezelfde werkdag nog je bestelling (Let op: omstreeks 14:00 worden bij ons dagelijks op werkdagen de pakketten opgehaald).
2. Verbinding met de bank verbroken
Wanneer een bestelling te lang open staat wordt door de bank uit veiligheid 'de verbinding verbroken'.
Het kan zijn dat je bijvoorbeeld even moest zoeken naar de inloggegevens van je bank. Of misschien werd je tussendoor even gestoord door iemand aan de deur of een telefoontje? Wanneer dat te lang duurt kan het zijn dat de bank de verbinding verbroken heeft en de bestelling uit het geheugen van je computer weg is.
Wat te doen?
ADVIES: Erg vervelend! Het enige wat we je kunnen adviseren is om je order opnieuw in te voeren.
ALTERNATIEF: Vindt je het vervelend om weer je gegevens in te moeten voeren? Dan kan je je bestelling ook naar ons emailen. We zenden je dan een ProForma faktuur welke je vooraf kunt betalen. De verwerking van je bestelling duurt dan uiteraard wel wat langer omdat je handmatig over moet maken en wij handmatig moeten controleren of de betaling binnen is.
Neem contact met ons op
Blijf je tegen problemen aanlopen? We helpen je graag verder!
Laat ons weten waar je precies vast loopt, wat er niet lukt en welke foutmelding je in beeld krijgt. Zo kunnen we gericht het probleem opsporen.
We ontvangen je bevindingen graag per email zodat we er goed naar kunnen kijken (Klik hier om ons te mailen).